Påskmiddagar x 4, del 2

NUUU är påskfirandet klart! Det har varit galet intensivt, galet roligt, galet berikande. WOW!!! Nu behöver jag semester...

I mitt förra blogginlägg skrev jag om de två första middagarna. Här kommer en rapport om de två efterföljande.

Påskmiddag nummer 3 (lördag till söndag) avnjöt Charlie, Coco och jag hos Ulf, Carina och André ute i bushen någonstans i Sörmlands skogar. Vi åt, drack, sjöng och pratade heeela natten. För att inte frysa ihjäl så eldade vi flitigt i en supersmart järnhinksmojäng.

På söndagen fick vi smarrig frukost. Tog en redig promenad i skogen, för att framåt eftermiddagen bege oss hemåt. Det var hög tid att förbereda påskmiddag nummer 4, en grillfest på hemmaplan för Cocos familj.

Vi hade knappt hunnit duscha och byta kläder förrän gästerna började anlända.


Coco lagade underbar mat.


Med hjälp av infravärme och filtar kunde vi sitta ute fast solen försvann.


Runt midnatt (natten till idag alltså) var så årets sista påskmiddag slut. Tänk att man kan få vara med om fyra så dundermysiga tillställningar under tre dagar. Livet är fantastiskt ibland.

Jag har väl sällan varit så slut som när jag gick upp klockan åtta i morse. Men det var bara att bita ihop, ty det var dags för manuspluggning med Teater Orka-ensemblen.

Och här vill jag passa på att säga en grej... Kära grannar, det ni hörde från vår altan idag var baaara på låtsas, det var baaara teater, jag lovar! Det har inte flyttat in en disfunktionell familj i huset, på hedersord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0