Musikmöte


Johanna Dahl.

Igår hade jag, Johanna Dahl och Karin Bergfjord ett musikmöte. Vi planerade var och hur musiken ska ligga i Teater Orkas kommande tragedi "Vila i Fridh".

Musiken är en väldigt viktig del av föreställningen. För att förstärka, försköna och dessutom få publiken att orka ta till sig all dialog.

Det är otroligt lyxigt att få arbeta med dessa proffsiga musiker. De kan sin grej, you bet!!!

Karin och Johanna försökte lära mig lite musikbegrepp som jag skulle kunna slänga mig med för att verka proffsig. "Pizz", "ark" och... och några fler... som jag inte minns just nu. "Abrutto"? Nä...

Bra blir det i alla fall! Med musiken, i Vila i Fridh. Premiär 2 juni!


Karin Bergfjord

Kommentarer
Postat av: cissie

Härligt! Längtar tills vi får ha dem med på repen, de är sååå proffsiga!

2011-04-07 @ 08:19:02
URL: http://cissieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0