Mitt hjärta är ett stuprör, en tomhet klädd i rost

Sommar i september, och du är mittemot
En sockerbit i kaffet, vi sitter fot mot fot
Nyckeln till mitt hjärta och nyckeln till min dörr
Den fick du och den har du, både nu och förr

Det vi har som är som vackrast
Är det som krossar den jag är

Kärlek blir aldrig bättre än så här
Kärlek blir aldrig bättre än så här

Minnen är för alltid, stunder är för nu
Ingenting kan värma, som känslan utav du
50 år av kärlek, en tid då jag var hel
Blev plötsligt till ett mörker, ett obeskrivligt fel

Det vi har som är som vackrast
Är det som krossar den jag är

Kärlek blir aldrig bättre än så här
Kärlek blir aldrig bättre än så här

Ibland så finns en önskan, att jag var där du är
Att världen fick försvinna och jag slapp vara här
Mitt hjärta är ett stuprör, en tomhet klädd i rost
Den närhet som höll om mig är nu en morgonfrost

Det vi har som är som vackrast
Är det som krossar den jag är

Kärlek blir aldrig bättre än så här
Kärlek blir aldrig bättre än så här


Text och musik: Rodi Ellilä och Jenny Wistbacka
Piano HÄR: Karin Bergfjord

Kommentarer
Postat av: Thomas

Den är jättefin.

2010-09-06 @ 12:22:22
Postat av: Emelie

Det är en underbar låt! så himla vacker.

2010-09-06 @ 15:40:48
Postat av: Jörgen Wistbacka

Så vackert.

Jag gråter fortfarande av och till efter att ha sett eran film.

Den var nog för nära mig med mor och far och bekanta vyer.

Ni är fantastiskt duktiga.

2010-09-06 @ 19:52:09
Postat av: Jörgen Wistbacka

Jag skulle naturligtvis säga att texten och melodin är otroligt fin.

2010-09-06 @ 19:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0