brandutbildning

Igår hade vi brandutbildning på jobbet. Det är verkligen toppen. Jag hoppas att alla arbetsgivare tar sitt ansvar och ser till att personalen utbildas!

En liten detalj bara hörrni brandutbildarfolk... När ni planerar att visa en film, som spelats in med mobilkamera, där man får se hundra ungdomar brinna ihjäl, på riktigt. Förvarna då de som ska titta. Inte bara med att säga "Vi ska visa en film om hur snabbt det kan gå. Och den här filmen kan vara lite otäck."

"Lite otäckt" är för mig någon som klämmer sin hand i en bildörr. Eller någon som fått brännblåsor av stearin på fingrarna. Eller någon som oväntat dyker upp på tv-skärmen och säger "BU!".

Hundra ungdomar som i panik skriker och plågas ihjäl. Ja, där krävs ett helt annat uttryck...

Hur som haver. Jag bjussar på en liten film där vi får se Lotta och Lennart släcka elden på en brinnande docka. (Klicka på bilden) Och så vill jag bara säga, ni som inte fått brandutbildning på ert jobb, kräv det!


Kommentarer
Postat av: Gustav

åhh så bra! då kan jag känna mig lugn om det skulle börja brinna någon gång :)

2010-09-21 @ 20:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0