Sångtexterna till MORD

På begäran kommer här sångtexterna som är med i MORD.

KOM TILLBAKA
Orden jag sjunger får du aldrig höra
Allt som blev osagt förblir evigt tyst
Du är den enda jag någonsin älskat
Du är den enda jag någonsin kysst
Av kärlek, av kärlek

Allt fanns inom mig det kan jag förstå nu
Nu när jag lyssnar och nu när jag ser
Men jag levde blind inte vaket som du
Först nu kan jag älska först nu kan jag ge
Min kärlek, min kärlek

Så kom kom tillbaka, kom kom tillbaka
Nu vill jag leva, så snälla kom lev med mig
Kom kom tillbaka, kom kom tillbaka
Nu vill jag leva, så snälla kom lev med mig

LITEN ÄNGEL
Liten ängel tittar ner på jorden
Följer alla lögnerna och morden
Hur blev människan en sådan idiot

Varje själ och hjärtas verktyg fick dom
Har dom glömt dom eller har dom slängt dom
Verkar rädda för att bo på samma klot

Ingen vågar, alla längtar
Ingen vågar, alla längtar
Ingen vågar, alla längtar
Ingen vågar

Sorgsen ängel tittar ner på världen
Förr så stor men nu så liten är den
Snart så blir den lika stor som inte nå´t

Människan är rädd mest hela tiden
Alla kämpar ingen vinner striden
Tillit, tro och hopp tycks bli ett minne blott

Ingen vågar, alla längtar
Ingen vågar, alla längtar
Ingen vågar, alla längtar
Ingen vågar

ÖGON TOMMA
Ögon tomma, du skrämmer mig nu
Jag är offret, du tror det är du

Blicken som flackar, ögon som viker av från vägen fram
Du är en bok som borde läsas, men du står och samlar damm

Låt mig får öppna dig, låt mig få läsa dig
Låt mig få känna all din värme
Låt mig få öppna dig, låt mig få läsa dig
Låt mig få känna all din kyla

Munnen talar, men orden är grus
Du är mörk när du tror du är ljus

Bokstäver bildar ord som betyder mer än vad du förstår
Du tror att du har rätt att säga sånt som du inte får

Jag ville väcka dig, jag ville rädda dig
Jag ville få dig bli en ängel
Jag ville väcka dig, jag ville rädda dig
Jag ville få dig bli ett undantag,

Kommentarer
Postat av: Zurpuppa

Soundtrack please!!!

2010-10-13 @ 22:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0