BUDSKAP

I fredags visade vi MORD för en mängd gymnasieelever. Det var hur roligt som helst! Jag älskar att se när de unga fångas av en föreställning. Det ger mig hopp!

Hur som haver, föreställningen följdes av diskussion. En av eleverna (Man ska egentligen inte säga elever längre, tror det ska heta barn) sa att han gillade budskapet. Att det gått för långt med data- och mobilkommunikation. Det har blivit opersonligt. Han tyckte det var bra gjort av oss.

Och jag håller med honom!

Samtidigt blir jag lite nervös. Hm... Måste man alltid skriva teater som har ett budskap som man håller med om? Alltså... Det är lite som på film, och i tv-serier, då dom brukar ha en för-text där det står ungefär att "kommentarer och åsikter som framförs i filmen är inte nödvändigtvis bolagets åsikter".

Jag tänker på det manus som vi just nu börjat peta i, som eventuellt ska sättas upp i vår. Vad vill vi säga med den pjäsen? Har den ett budskap? Försöker vi lära publiken något? För jag är inte helt säker på det när det kommer till det manuset. Hm... Men jag tror alltid att jag vill få publiken att tänka, bli medveten om saker som annars riskerar att bara passera.

Igår var jag förresten iväg och såg Robert Gustafssons 25-årsjubileum. Där fanns det inga många budskap inte. Men kul var det!

Kommentarer
Postat av: Adam

Varsågod Jenny! Du är värd allt positiv kritik! :D

2010-10-17 @ 20:15:58
URL: http://zeebrao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0