Roliga människor i Norrköping

Häromdagen var jag och min syster i Norrköping.

Först drog vi till tatueraren för att se vad som kan göras för att få mina tatueringar att se mer... sammanhängande ut.

Då var det en tatuerarsnubbe där som såg min nyaste tatuering. Han tittade noga på den, vände och vred på min arm och konstaterade att "Den där kommer du få problem med". Han menade att linjerna var för tunna, att färgen inte skulle bestå och att det var en allmänt kass tatuering.

Men sen skedde något intressant. För när jag nämnde att den var från Afrika, då uppstod totalvändningen Hubert. Helt plötsligt var inte tatueringen så tokig. Faktiskt var den jävligt frän! Dessutom skulle nog fan färgerna sitta kvar och det var en allmänt briljant tatuering!

Mycket spännande...

Sen drog syster och jag vidare till Ingelsta. På ICA Maxi fanns det tv-apparater för en raltivt billig summa. Frågan var om tv:n även gick att använda som dataskärm.

Jag fick ringa på en personal som kom och direkt sa att "Nä, det går inte. För det här är ingen dator".

Jag och min syster berättade att vi förstod att tv:n inte var en dator, men vi undrade om den gick att använda som skärm.

Personalmänniskan fortsatte att säga nej. Men jag och syster yster undrade då varför det stod på tv:n att den hade någon slags PC-anslutningsmöjlighet. Det kunde inte personalpricken riktigt svara på, så hon ringde en kollega och frågade "Inte är det en dator?", så fick hon svar och la på. Återigen förklarade personalmänniskan för oss att detta inte var en dator. Återigen förklarare vi för personalmänniskan att vi uppfattat detta, men att vi undrade över vad den här PC-anslutningssaken betydde.

Personalmänniskan ringde åter kollegan och undrade: "Den har ju en sån här PS-anslutning. Men det har väl inte med datorer att göra?". Hon fick något svar och la på. Förklarade sedan att hennes kollega skulle komma.

Kollegan kom. Tittade på tv:n och sa direkt "Jo, den går att använda som dataskärm. Här är uttaget."

Jupp. Så tv:n köptes. Och jajjamän, den går superfint att använda som data-skärm.

Dm är roliga i Norrköping.

Kommentarer
Postat av: Elin

hahahaha rullar runt på golvet och skrattar skiten ur mig eller ROTFLMAO som de skulle säga i staterna.



skönt kneg att jobba i en butik med elprylar, man behöver inte kunna ett skit :D

2010-11-28 @ 21:05:50
URL: http://blogg.undrentide.se
Postat av: Medresenären

Och, inte att förglömma... hon på fiket som frågade var man kunde öppna flaskan, som hade skruvkork...

2010-11-29 @ 12:23:34
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Öh... Nä, den där skruvkorkstjejen minns jag inte... :P

2010-11-30 @ 07:36:57
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Hellgirl

Alltid lika underbart när de sätter fel folk på fel jobb

2010-12-05 @ 08:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0