Låtsaslivet är underbart

PP

Idag har vi repat teater.
Varje söndag är det Pernillas Pojkar som gäller. Och det är underbart!

Idag började jag med att regissera min mamma. Hon är med i pjäsen som sagoberättare, världens mysigaste! Lite läskigt att regissera sin egen mamma... Eller "läskigt" kanske inte är rätt ord. Hm... Mer spännande, eller ja... Jag vet inte...

Ni vet, man spelar ju olika roller i livet. Man är en person med sina barn, en med sina kompisar, en med sin chef, en med sin mamma. Nu ska mina roller som regissör och dotter kombineras. Och det går bra! Det är till och med kul! Ha, ha, ha! Är jag förvånad? Kanske. Eller egentligen inte. Oj, vad jag svamlar idag. Ja, då får det vara så!

Efter min mammaregi var det dags att bita tag i delar med fler skådespelare inblandade. Och det är så härligt. Man får verkligen kasta sig från den mest absurda komik till det allvarligaste allvar.

Jag älskar att regissera. Jag ÄLSKAR DET! Känner mig hemma.

Kändes som att vi kom en bra bit på väg. Som att pjäsen kan bli riktigt bra. Hoppas!!!

PPPP

Kommentarer
Postat av: Annicka la producenta de tutta

Ha,ha,ha...ser inte riktigt ut som att vi har ngn direkt koll...men roooooligt är det!!!

2010-03-29 @ 10:57:13
Postat av: Jörgen Wistbacka

Jag tror nog ni har koll.

Ni har nog hittat det perfekta samarbetet, och jag tycker mig höra att ni älskar det.

Om ni älskar det, kommer publiken att älska det, så bra är ni.

2010-03-29 @ 19:24:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0