Hjärnstorm

Min hjärna jobbar i smyg!

Just nu arbetar min hjärna långsamt, på grund av lätt utmattning. Så trodde jag att det var i alla fall...

Men samtidigt är den kvick fast jag inte märker det själv. Som igår. Jag lullade på som vanligt. Var gitarrspelande blomma på förmiddagen. Lunchade med Annicka. Hade dramalektion på gymnasiet på eftermiddagen. Kom hem... Och då...

"JAG MÅSTE SKRIVA EN LÅT" tänkte hjärnan. "Men hallå hjärnan. Vill du verkligen skriva en låt..?" Och hjärnan insisterade. Så jag tog gitarren, papper och penna och satte mig i sängen. Och VIPS så fanns det en låt på pappret. Det tog kanske en halvtimme.

Det visade sig att det var en låt till pjäsen MORD. En låt som understryker mördarens känsla i ett viktigt läge i pjäsen.

Jag ringde musikmaistro Karin och drog hem till henne för att se om låten var något att ha. Vi kom snabbt fram till att den var det.

Det finns inte en chans att jag på enbart 20 minuter lyckats komponera denna melodi och text som passade helt utmärkt till pjäsen. Således har min hjärna arbetat i smyg, under tiden som jag gjort andra saker.

Senare på kvällen var jag på möte. Jag fick huvudvärken from hell! Inte så konstigt, med tanke på att min hjärna arbetat dubbelt under dagen... Det kändes som att jag var bakis.

Min hjärna är en märklig mojäng.

Kommentarer
Postat av: Annicka la actora de teatro Orcha

Me love your brain <3

2010-06-05 @ 20:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0