Pippi på Pippi

Nu på onsdag är det världens coolaste bokrelease på Kulturhuset Ängeln i Katrineholm. Det är eldsjälen Yassin som efter fyra års pysslande (på sin fritid) lyckats med konststycket att översätta Pippi Långstrump till somaliska! Hur häftigt är inte det?

Yassin avslöjade för mig att han inte har en aning om vad rabarkräm är för något. Det är ett ord som står med i boken. Han trodde det hade med poliser att göra. Så jag undrar vad han skrivit för somaliskt ord där...

Ni som vill lyssna på lite högläsning ur den somaliska Pippiboken. Ni som vill fika och rita med en svensk Pippi som inte kan ett enda ord på somaliska. KOM TILL KULTURHUSET ÄNGELN onsdag 7 juli, klockan 14:00.

Kommentarer
Postat av: Gustav

Synd att jag jobbar :/... annars hade jag kommit och fikat med dig!! :D

2010-07-06 @ 22:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0