Min typ av lektion

Idag hade jag drama med en gymnasieklass. Då passade jag på att ordna så att Teater Orka spelade upp en del av sin pjäs Stormen Johanna. Skådespelarna Jeff Lindström och Lotta Asplund kom till Musikens Hus och framförde berättelsen om två människor som möts i en storm.

Efter uppspelet följde en diskussion med eleverna. De fick analysera karaktärerna och historien.

Jag älskar att göra sånt här! Lyx!



Lotta Asplund och Jeff Lindström bygger knäckebrödshus.

 

Stormen Johanna
Jeff Lindström och Lotta Asplund kastar konservburkar.

 

Stormen Johanna
Lotta Asplund och Jeff Lindström.

 

Stormen Johanna
Lotta är redo att slå till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0