Filmtips

Här följer ett par filmtips:

depp Public Enemies
Gangsterfilm med Johnny Depp. Om 30-talets gangsterkung John Dillinger som enligt många hade hjärtat på rätta stället och blev en folkhjälte trots att han rånade banker som en galning.
Betyg: Stark 3:a  (Vilket är gansk högt för att vara från mig eftersom jag inte gillar gangsterfilmer så mycket)


year one Year One
Komedi med Jack Black som spelar en extremt klantig jägare (år 0) som kastas ut från sin stam och därefter vandrar omkring tillsammans med sin tafatte polare spelad av Michael Cera. De båda hamnar i diverse lustiga situationer. Även om jag gillar båda dessa skådisar hade jag väldigt låga förväntningar på filmen efter att ha sett previews och läst recensioner. Blev lite smålycklig när jag såg filmen och upptäckte att den faktiskt var riktigt mysig och kul. Dock äckelsliskig i slutet.
Betyg: 3:a (svag)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0