Batteriskräp...

jag

Min bil har dött...
Det var jag som tog livet av den.

Men vaddå nurå?! Bara för att man lämnar bildörren vidöppen en hel natt i kallaste vintermånaden behöver väl inte bilen kinka ihop sig hur mycket som helst?!

Vi försökte återuppliva min bil, men icke.

Så nu måste jag införskaffa ett nytt batteri. Men jag undrar om det är någon mening med det. Bilen ska besiktas på torsdag, och den går säkert inte igenom. Då har jag pimpat den med nytt batteri i onödan. Dessutom är jag elak, elak, elak mot naturen som kör omkring i mitt plåtmonster.

INGEN borde få ha bil. INGEN!!! Kollektivtrafiken borde vara gratis och endast utvalda yrkesktagorier borde få använda bil. Så är det verkligen.

Men innan världen blivit denna vackra bilfria plats är det väl bäst att jag byter batteri...


Kommentarer
Postat av: Adam

Det är ju helt underbart!"ironiskt talat"

Haha! Förstår dock inte hur du lyckades ha bildörren vid öppen?

2010-01-05 @ 16:42:31
URL: http://zeebrao.blogspot.com
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Det var efter vi hade sett Avatar på bio. Jag var så tagen av filmen när jag kom hem, så jag bara lämnade bilen och gick in i huset. Tänkte inte på att det kunde vara en god idé att stänga dörren... :D

2010-01-05 @ 20:14:45
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Adam

Bra det! Om filmen iaf :D

Då är det förstårligt!

2010-01-05 @ 21:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0