SOMMARPUSSEL FRÅN HELVETET

Vi är en modern familj. Jag och min sons pappa separerade för tio år sen. Pappan bor numera med en annan tjej och hennes yngste son som snart fyller arton. För ett par år sen (?) gifte jag mig med en Thomas, som skilt sig från sin förra fru för kanske... fyra år sen? Min man och hans förra fru har ett barn tillsammans. Nu har min mans exfru en ny sambo och de har fått en ny liten dotter tillsammans.

Så långt allt väl.

Hur sjutton ska man lyckas pussla ihop sommaren så alla blir nöjda? Hur ska man lyckas dela upp barnveckor så alla får ut så mycket som möjligt av ledigheten? Hur ska man lyckas lägga ledighet och aktiviteter på exakt rätt ställe?

Så många föräldrar som ska samsas om sina barn... Semesterveckor som ska matcha. Så mångas önskemål att ta hänsyn till.

Min man försöker desperat knåpa ihop ett system. Han skriver ut almanacksblad, fyller i med olika färger, skickar sms till sin exfru.

"Om vi har barnen de första två veckorna... Då kan de vara hos sina andra föräldrar de följande två... Men då ska dom åka till Frankrike, så det går inte. Men om vi har dom här i stället! Nej, då krockar det med att de ska iväg på Pride. Har du fått tag i Tomas (Charlies pappa)? Vad säger han? Nej, titta, nu har hon skrivit samma vecka två gånger..."

Tur att min man inte har något hår, för då skulle han slita så hårt i det...

Naturligtvis är det barnen som är viktigast. Det är dom ska må bäst. Det är vi alla överens om. Men likförbaskat är det ett pussel från helvetet.

Hoppas det ordnar sig snart så jag får en gladare man...


Kommentarer
Postat av: Thomas

Det gick!!! :D

Hoppas alla är nöjda. Jag är det i alla fall... ;)

2010-02-22 @ 11:29:06
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Jag är mycket nöjd!!!

2010-02-23 @ 19:55:23
URL: http://wistbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0