Snacksfri månad

Jag har inte rört ett chips, en chokladbit, en bullsmula, en ahlgrens bil, en kaka, ett ostbågsflarn, ingenting sånt, på en månad!

EN MÅNAD!!!

Jag förstår inte hur jag har lyckats. Jag som inte brukar klara mig en dag utan godis eller andra onyttigheter.

Det hela började med att min bästelibästaste kompis Therese bestämde sig att inte äta godis och sånt på ett tag. Hon ville ge sin kropp en brejk liksom.

Jag var inte riktigt redo att ta samma beslut, inte än... Men när jag och maken satt i tv-soffan och vräkte i oss glass och chips, för vad som kändes som tusende kvällen i rad. Då började jag känna mig smått äcklad av mitt beteende.

Jag stoppar i mig sötsaker för att jag är trött, för att jag är stressad, för att jag är lycklig, för att jag är ledsen. Det blir som en slags medicin för alla tillstånd.

Till slut proppade jag i mig godis av bara farten, utan att jag ens tänkte på det, utan att ens känna smaken! Bara av vana!

Varje kväll när jag la mig så var jag proppmätt. GALET!!!

Då bestämde jag mig för att härma Therese.

Och nu har det alltså gått en månad. Helt utan fusk!!! Frestelserna har varit många. Det har bjudits på tårta på jobbet vid tre tillfällen. Jag har fyllt år. Det har varit revy-premiär och revy-final... Men jag har inte trillat dit, inte ens vilat min tungspets mot en kokos-prick!

Men jag har drömt... Drömt att jag skrikit "NU SKITER JAG I DET HÄR" och sedan pressat in tårtbitar i käften...

Tanken är att jag nästa helg ska fira min födelsedag i efterskott och äta lite tårta... Hm... Undrar hur jag ska bete mig gällande godisintagande efter det?


Kommentarer
Postat av: Elin

grattis!

2010-02-02 @ 20:59:31
URL: http://blogg.undrentide.se
Postat av: cissie

Men man kan ju fira födelsedagar utan kakor och chips! En smaskig fruktsallad, mat, vin, sprit... ge inte upp nu! Vi behöver inte såna där hemska saker...fet blir man och får blåsor i munnen och TLÖÖÖTT!!

2010-02-02 @ 21:37:36
URL: http://cissieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0