Kläder och ord som håller tätt

Idag tränade jag inför föreställningen Madam under jorden. Låter inte särskilt ovanligt kanske, men det var det! För jag tränade dans. Japp, ni läste rätt. Jag ska vara med i ett dansnummer. HURRA!

Det är jag, två vuxna till och en bunt med barn. Så himla mysigt.

Vi ska dansa till låten Singing in the rain. Som kostym ska vi naturligtvis ha regnkläder.

Barnen svettades i sina outfits idag. Inte så konstigt. Och en liten tjej berättade varför det blev så varmt.

"Det är för att man inte får någon luft i dom här kläderna. För om det inte kommer in något vatten, då kan det inte komma in någon luft heller. För vatten och luft är samma sak. Vatten är bara blötare."

Så sant, så sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0