Pojken som dog

Jag är så superledsen att Joakim Lang inte är med i Teater Orkas nästa projekt. Varför är han inte det nu då? Nä, helt enkelt för att det inte finns någon roll där åt honom. Såvida han inte kan bli 60 år gammal väldigt, väldigt fort.

Åh! Så det behöver vi förresten! Känner ni en 60-årig man som kan tänka sig att spela tragedi, hör av er ögona böj!

Tillbaka till Jockesorgen.

Någon dag före jul frågade jag Jocke om han hade en drömroll. Han klurade lite och ett par dagar senare kom ett svar via sms. Då tog jag över klurandet... Och igår skrev jag som en tok! På aftonen fanns ett utkast till ett manus där Jocke har huvudrollen!

Men vänta nu, tänker du. Vad är det här för pjäs? När ska den spelas upp? Hur kompenserar det här det faktum att Jocke inte är med i nästa Orkaproduktion?

Okej, okej, okej... Jag har kanske inte tänkt igenom allt riktigt ordentligt. Men det kändes så skönt att få skapa ett manus där Jocke briljerade i min hjärna under tiden jag skrev.

Sen får vi se vad som händer...

"Pojken som dog" är arbetsnamnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0