Mens är en kul grej!

Mens är skoj! Mens är något alla män önskar att de fick njuta av. Hurra, hurra, hurra!!! Jag tycker vi alla reser oss upp, och lägger våra händer på magen, sjunger den traditionella mensvisan och bara gläds åt denna fantastiska uppfinning!

Eller inte...

Smärta, bök, stök, lukt, kladd, urk!!!

Men det konstiga är, att när mensen uteblir, då är det banne mig inte kul heller!

Min mens brukar hoppa över lite som den känner för. Ooops, skulle jag kommit förra veckan? Äh, jag kommer nu istället. Kompenserar min försening med lite extra värk. MOHAHA!!! Ja, så resonerar mensen, det känner jag på mig.

Nu har den slagit rekord. Jag tror inte jag haft mens sedan i september. Och det borde ju vara en skön grej! Slippa helvetsveckan så länge. Men det är som att kroppen fattar att något inte är som det ska... Den blir orolig liksom.

Och nä, jag är inte gravid. Har testat två gånger, just in case.

Så nu längtar jag nästan efter det där superjobbiga. Hm... Är inte det märkligt så säg?

Jag har försökt söka för mina mensbestyr. Men det är inte så lätt att få gyn-tid i Katrineholm. Jag provade i våras med två privata kliniker. Men näpp, det fanns inga tider att få. De var överbelastade som det var.

Då hörde jag av mig till den allmänna gyn-avdelningen. Det fanns inga tider där heller, inte före sommaren i alla fall. Men de skulle skulle skicka mig ett brev med tid efter sommaren.

Och jo då, ett brev kom. Där det stod att det inte fanns några tider.

Nähä...

Så här går jag och min ickemens.

Världens bästa nyproggband Mama Morrigan har en sång om mens. Här är texten:

Ibland är himlen extra grå
Stegen extra tunga att gå
Man vill bara krypa ner
Under täcket, aldrig synas mer

Du är som en klump av deg         REFRÄNG
Du är formlös, tung och seg

Ja du vet hur det känns
När man är ful och man har mens
Man är svullen överallt
och man har finnar tusenfallt
Flottigt är ditt hår
Och ludna dina lår
Och du luktar som en häst
När livet är som bäst

Du åker till en klädaffär
Kanske kan du köpa lyckan där
Men inget får dig att må bra
Du är nåt du inte alls vill va´

REFRÄNG

Knark och misshandel och sprit
Självmordsbombare och annan skit
Svält och krig prostitution
Är ingenting emot din situation

REFRÄNG


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0