Nageltrånget (Varning för äckliga bilder)

Idag var sonen, sonens far och jag på Vårdcentralen för att kolla sonens nageltrång för tusende gången (ja, ungefär).

Nageltrånget på tån har opererats flera gånger och det blir aldrig bra. Och det störiga är att läkarna hela tiden säger att dom inte vill utföra någon rejäl operation, för det är ju onödigt när det kan räcka med en mindre.

Den här gången var både fadern och jag fast beslutsamma att vi tänkte slåss för att sonen äntligen skulle få en redig operation. Där man karvar bort nagelbandet ordentligt på ett eller annat sätt. Inget skulle stoppa oss. INGET!!! (Vi har haft den inställningen förut också och sedan lämnat Vårdcentralen för att snopet konstatera att vi "gått på det igen")

Men vi behövde inte slåss. Läkaren kollade sonens journal och sa sen att det bästa vore att utföra en mindre operation med det samma, för att lätta på trycket på tån liksom. Och sen skicka remiss till kirurgen för en tid till ordentlig storoperation. Lät det okej för oss?

Öh... Ja, tack!

Charlie hoppade vant upp på britsen och lät doktor med assistent utföra den mindre operationen.

tå
Nageltrånget före operation. Doktorn har lagt bedövning. Man ser märket efter ett av de två nålsticken. Att få bedövning är det som är mest smärtsamt av alltihop.

tå
Doktorn klipper bort den del av nageln som muppar sig mest. Sen är det dags för lite tvätt igen.

tå
Charlie drog ner kepsen över ögonen för att lättare kunna härda ut. Ett knep han även använde sig av när han var mindre och blygast i stan och inte ville titta på folk. Inte bli sedd heller för den delen.

tå
Här är den dumma nagelbiten borta, ser riktigt bra ut!

tå
Klippt, tvättat och klart. Bara att sätta lite kompress på och sedan invänta tid hos kirurgen!


Kommentarer
Postat av: Thomas

Skönt att operationen äntligen ska bli av! :D

2009-09-01 @ 16:24:38
Postat av: charlie

det gjorde ont på jag!

2009-09-01 @ 18:57:58
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Ja Charlie din stackare, hoppas det här skruttet är över snart!

2009-09-01 @ 19:02:42
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Eldflickan

Hälsa Charlie att han är stark!

Bara att se nageln och jag kan inte ens tänka mig hur det känns att köra in en kanyl där.ryser

2009-09-05 @ 12:30:39
Postat av: Wilma

Jag ska strax operera mig.

2012-05-18 @ 18:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0