Hösttecken

När det börjar bli kyligare i luften så här framåt hösten, då händer det. Man sitter i godan ro i tv-soffan. I ögovrån ser jag hur något kvickt rasslar fram över golvet. Åh, nej, jag vet vad det är...

Utan att tänka tar jag tag i närmsta tidning och rusar fram. SMACK! Den äckelpäckliga spindeln blir platt som en pannkaka.

Det är viktigt att jag handlar utan att tänka före. Ty om jag tänkte, så skulle jag skrika och springa hemifrån för att aldrig återvända.

Det fanns en tid då min rädsla var av fobisk karaktär. Nu kan jag tack och lov ha ihjäl äckelpäcklona. Och dom som är lite mindre kan jag faktiskt nästan ignorera. Dom får krypa omkring i mitt hem otroligt nog.

Men såna här! HUUU! They are SOOO dead!

Den här dog igår.

SPINDEL

R.I.P Motherf****r!!!

Kommentarer
Postat av: Annicka

Shit!! Om jag vore som dig så skulle jag kolla vad det där är för sort...är den verkligen från vår kultur????? För så ser verkligen inte våra hemmaspindlar ut...gähh! Du som har rest endel i sommar också...

2009-09-02 @ 12:10:43
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Tack kära Annicka för din lugnande och värmande ord. Nu har min rädlsa minskat än mer...



Jag tänker ICKE kolla vad det är för sort. Jag vet redan att det är en äcklus päcklus gigantus. Så det så! :P

2009-09-02 @ 12:13:48
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

När man stavar ordet "Rädsla" så här: "Rädlsa" Så ser det lite ut som "Rädisa"... Japp...

2009-09-02 @ 12:15:18
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Annicka

FÖRLÅT!! Det kom bara direkt från hjärtat...ej ngn pedagogik med alls...nu fick du en försmak av hur mina barn har det ;)...stackare...

2009-09-02 @ 12:17:53
Postat av: a-c

Men snälla Fru Wistbacka ! Man dödar asså inte spindlar...Dom bringar lycka, visste du inte det ? : )...Ju större spindel, ju mer lycka...Och betänk även det faktum att de håller huset "rent" från andra små kryp !



; )



2009-09-07 @ 15:10:31
URL: http://ensamlingord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0