Duveholmsgymnasiets musikal ZLO

Just nu är jag involverad i Duveholmsgymnasiets musikal ZLO. En bisarr historia som är extremt lätt baserad på Jan Guillous "Ondskan". Och med "extremt lätt" menar jag EXTREEEMT lätt...

När personer som aldrig skrivit ett manus ska försöka få ihop en bra story som man kan göra en musikal på, så är det smart att använda en befintlig historia som grund. Så att man får ett bra flyt och en ordentlig kärna.

Estet-treorna valde alltså den tunga berättelsen Ondskan. Sen satte en manusgrupp på sex elever (plus jag) igång med att skriva.

För några veckor sedan blev manuset färdigt, och nu repar vi för fullt. På tisdag är det premiär.

Resultatet är otroligt häftigt. Åskådaren får färdas från USA till Sovjet. Man får bland annat se hippies, en kakätande fängelsechef, Beatles och en u-båt. Två band spelar Depeche Mode, Creedence, Johnny Cash och massa annat bra.

Allt detta på ungefär en timme.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Ja, det ska jag minsann inte missa!

2009-10-16 @ 09:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0