Dinosaurier och krossad ruta

Igår åkte jag, mannen och barnen några hundra miljoner tillbaka i tiden och kollade in dinosaurierna. Tanken var att det skulle kännas så. I självaste verkligheten befann vi oss i Globen och tittade på showen Walking with dinosaures. Man har byggt megabautastora dinosarier som rör sig naturtroget med hjälp av avancerad mekanik.

Jag tror mina förväntningar var lite för höga. Jag blev väl inte direkt besviken, men jag hade hoppats på att jag skulle förlora mig totalt i den svunna tiden, jag skulle hänföras. Istället satt jag och klurade ut hur allt funkade hela tiden... Man tänkte liksom mer på tekniken än på den magiska dinosaurievärlden.

En kille i sexårsåldern som satt precis bakom oss hade dock inga problem med att leva sig in i föreställningen. "Kolla pappa! Den är dum! Ser du! Den är dum! Och den får inte äta den andra, för det får den inte, för den är snäll och den där är dum! Och stor. Och dum! Eller hur pappa?!"

Men Walking with dinosaures var helt okej. En mysig familjegrej. Något som var mindre mysigt var att någon krossat bakrutan på vår bil under tiden som vi var i Globen. Så vi fick vackert täcka in bagageluckan i kartong så vi kunde bege oss hem... "Skurken är dum! Den får inte ha sönder bilen, för det får den inte, för bilen är snäll och skurken är dum. Eller hur?!"

i globendinokrossad

Kommentarer
Postat av: Matte Helcore

Fy fan för svin sm krossar rutor, grrr....tycker synd om er bil!!

2009-10-25 @ 23:27:24
Postat av: Gustav

hatar bilfönster krossare, de borde utrotas!!!!!

2009-10-25 @ 23:57:25
Postat av: pappsen

Varför krossar de rutor? Idioter!

2009-10-26 @ 11:29:56
Postat av: Helena

F*n vad trist med bilrutan!!!



Vi var och såg föreställningen i Göteborg. Vi visste inte vad vi skulle förvänta oss alls så vi satt som två femåringar i Scandinavium och vi var verkligen jättenöjda.

2009-10-26 @ 18:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0