Det sket sig

Nu har jag sagt hej då till eleverna som går tredje året på Duveholmsgymnasiet. Vi har spenderat en intensiv period tillsammans när vi arbetat med musikalen ZLO.

När man arbetar så här nära ungdomar så är det alldeles för lätt att låta flera av dom krypa in i hjärtat på en. Och tyvärr så måste man ju skiljas, det är en del av processen. Och då gör det så rackarns ont.

Vis av erfarenheten hade jag bestämt mig för att inte låta dessa ungdomar kliva in i hjärtat mitt. Jag ämnade skydda mig med en osynlig mantel. Jag ämnade hålla distans. Jag ämnade vara... ÄH! Det sket sig!

Flera av ungdomarna kröp in i mitt hjärta, sa "HEEEJ" och berörde mig så vansinnigt så jag... MAAAGH!!! Hm... Kanske att jag måste äta upp dom nu...

estettågestettågestettåg

Bilderna är från dagens avskedskalas. De galna estetungdomarna skapade ett tåg som de rullade omkring med i hela skolan, samtidigt som de sjöng en pepp-sång som vi använde i musikalarbetet.


Kommentarer
Postat av: Annicka

Meddela mig om du hittar ngn "dragkedja"...skulle vilja veta var den sitter...

2009-10-23 @ 16:16:34
Postat av: helen, estet bild

Hej Jenny! Jag hittade din blogg, läste lite och tänkte att jag kunde berätta för dig om den lyckade festen igårkväll :D

Den lyckade festen i en 3a fylld av överglada estet- bildare och musikare, som innan din ankomst aldrig äns hälsade på varandra :o fick dessutom höra att musikarna brukade sjunga elaka sånger om att vi bildare var pluggisar >< haha! och nu har vi bara klickat och haft superroliga veckor tillsammans, som vi lyckats avsluta med en toppenkväll igår! :D

Kommer sakna dig, men jag hoppas att vi stöter på varandra någon gång i framtiden!

Massa kramar!

2009-10-24 @ 23:14:20
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Hej Helen! Kul att du skrev om festen! Jag tänkte på er i fredags kväll och hoppades ni hade skiiitkul! Så himla bra att det blev en lyckad fest! Jag kommer sakna er så massors massor! KRAAAM!

2009-10-25 @ 21:19:02
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: helen, estet bild

glömde säga att din lilla peppramsa även blev sjungen ett högt antal gånger den kvällen också! :D

KRAM!

2009-10-27 @ 23:08:20
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Må pepp-sången leva för alltid!!! <3

2009-10-29 @ 12:22:25
URL: http://wistbacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0