Socker, socker, socker...

Jag skulle kunna äta ihjäl mig. Mat, godis, fikabröd. Ge mig, ge mig, ge mig!!! Ett under att jag inte ser ut som jätten Jorm!

Igår var första dagen sedan 1812 som jag inte åt vare sig godis eller fikabröd. Det var ingen planerad återhållsamhet, det bara råkade bli så. Jag låg i soffan på kvällen och konstaterade snopet att jag faktiskt inte ätit något onyttigt på hela dagen! Jag skickade genast ett sms till min man och bad honom köpa godis på hemvägen. Men han hade glömt kortet i sin kavaj, så det gick inte!

Hurra, min kropp fick vila en hel dag från socker! Jag tänkte att jag skulle fortsätta att hålla mig från onyttigheter idag. Men vad möts jag av på jobbet? Snygg-Erik har varit schysst och lämnat lite gott-gott till personalen på Kulturskolan. En påse fylld med chokladmffins, vaniljlängder, lussebullar, kanelskorpor och... slurp! Jag har ätit ett ton!

Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0