överförfriskade föräldrar är läskiga

I söndags var det litterär afton. En underbar tillställning. Jag och min man fick dessutom den stora äran att tillsammans med utvalda personer delta i den efterföljande vickningen.

Det var så väldans trevligt och gott. Sen blev det lite fööör trevligt. Men ska lämna festen när man har som roligast, ni vet. Men jag och maken glömde det. Vi åt och drack tills vi storknade.

Runda under fötterna begav vi oss hemåt till sovande barn.

Det visade sig dock att barnen vaknat när vi kommit hem. De tyckte båda två att det varit ruggigt obehagligt att få hem mor och far i detta överförfriskade skick.

Det har liksom kommit fram lite då och då att de tyckte att vi var högljudda och läskiga...

Och då säger jag "HEJ OCH VÄLKOMMEN" till mitt dåliga samvete. Jag utser mig själv till världens sämsta förälder. Jag har gett barnen men för livet. Jag är en usel varelse!

Ibland inser jag att jag inte är den enda mamma som kommit hem efter en fest och varit onykter... Ibland...

Så minns jag när jag själv var liten och mina föräldrar var onyktra. Det var läbbigt som attan! Dom var ju alldeles... som inte sig själva! Men å andra sidan räckte det att min mamma tog på sig mascara så tyckte jag att hon var sig alldeles för olik!

Man vill ha sina föräldrar precis som de alltid är och alltid har varit. (Som man som barn TROR att de alltid är och alltid har varit, mohaha...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0