Tofsjäkel

hårTesta att ha en frisyr ni verkligen inte tycker om en hel dag. Man får banne mig perspektiv på livet!

I förmiddags repeterade jag lite teater med mina kollegor på Kulturskolan. Därför fixade jag till en frisyr som passade min karaktär. En ärtig liten tofs, mitt på skallen.

Eftersom jag hade den frisyren hela förmiddagen "tvingades" jag ha tofsen kvar resten av dagen.
För ni veeet väl vad som händer om man tar bort en sån tofs? Jo, håret spretar åt all möjliga håll och dessutom gör det ont i skallen...

På eftermiddagen ledde jag en fortbildning för grundskolepedagoger. Och på grund av frisyren blev jag en usel ledare. Jag kände mig skitfjantig med tofsen på huvudet, självförtroendet var nära botten. Jag tyckte att alla himlade med ögonen åt mig.

Sen gick jag på Friskis och Svettis. Och jag riktigt kände hur varenda fjortis på passet (dom var minst en miljon... eller i alla fall sju) stirrade och fnissade... Jag kände mig fetare till och med!

Så kom jag och tänka på när man var liten och ens föräldrar tvingade en att ha ärvda jackor eller förra årets modell på byxor eller...
Ja, ni vet. Guuud, så dum man kände sig! Hela dagen blev förstörd och man ville bara dö.

ÅH!!! Till råga på allt! Ikväll, när jag äntligen skulle ta bort tofsen så satt hårsnodden fast. När jag äntligen fick loss eländet följde en hel del hår med. Blä...

Men jag har säkert lärt mig något av det här. Något bra, som jag kommer ha nytta av resten av mitt liv...

Kommentarer
Postat av: Micke

Se det lite från den positiva sidan.

Tänk på all dom som du har skänkt glädje till, genom din tofs.

Må väl





2009-03-10 @ 19:15:47
URL: http://pappamicke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0