SKETCHSKRIVNING

jag

Jag skriver lite sketcher till Katrineholmsrevyn.


Då min tid inte räcker till för att stå på scen i revyn, eller regissera, så lägger jag lite krut på textskrivande. Jag hade samma plan förra året men började skriva alldeles för sent. Detta ledde till att ett par sketcher jag skrev tog upp ämnen som revyn redan behandlade i andra sketcher. Dessutom stressade jag upp mig själv eftersom det var så knappt om tid.

Så! Vis av erfarenheten skriver jag redan nu. Fast revyrepetitionerna inte börjar förrän i... oktober kanske?

Det känns toppen. Men en annan klurighet uppstår. Jag försöker ta upp aktuella händelser, gärna lokala, sånt är alltid poppis i revysammanhang. Men det som är aktuellt idag behöver inte upplevas som aktuellt när revyn väl har premiär i januari. Och även om jag lyckas skriva om sånt som fortfarande känns brännande i början av nästa år så måste man vara beredd på att nya grejer kan hända inom samma ämne.

Ponera att jag redan nu har skrivit värsta fyndiga numret om kronprinsessans förlovning (vilket jag inte har). Sen bestämmer sig kronprinsessan i november för att göra slut med sin gymkille. Jag menar, då kan ju min sketch bli helt inaktuell. Eller så måste den justeras rejält så den fortfarande går att använda.

Sånt måste man tänka på... Mmm...

Om ni har förslag på vad jag kan skriva sketch om så får ni gärna tipsa mig.

(Bilden är tillverkad på www.yearbookyourself.com)

Kommentarer
Postat av: Ada

Hm, tål att funderas på. Återkommer om jag kommer på något fyndigt. Har revyn nåt namn än?

2009-07-24 @ 13:43:12
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Tror inte den har något namn än...

2009-07-24 @ 16:11:28
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Joakim

TACK! :D



Håller helt med dig i det föregående inlägget!, även fast jag inte var på någon av kvällarna, men ändå känner jag att jag hade gillat det. Och jag tycker att den vanliga Allsången på skansen bara blir ståkigare och tråkigare. Så jag håller med dig! :D

Kram

2009-07-24 @ 16:41:57
URL: http://laang.blogg.se/
Postat av: Annicka

Hmmm...funderar och funderar...

2009-07-24 @ 18:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0