Mina vanskötta små raringar!

De sista veckorna har jag ägnat en hel del tid åt mina djur.  Djuraffären, där mina djur kommer från, gav mig felaktig information gällande djurens skötsel. Detta har lett till att jag utsatt mina djur för djurplågeri! Nu vet jag bättre och gör allt jag kan för att få mina djur att må bra. Det har krävts en hel del arbete, och det är inte slut än...

Ni som är sugna på att köpa ett litet djur. Gör det inte från djuraffären! Och OM ni nu ändå gör det... Lita inte på att ni får korrekt information från personalen. Sök på nätet först. Trippelkolla informationen ni hittar. Och gör detta INNAN ni handlar djuret. Gör inte samma misstag som jag!

Här är mina raringar som numera lever ett drägligt liv!

Prommis
Prommis, den vilde.

Prommo
Prommo, min lilla skatt, vars liv höll på att bli alltför kort.

Donatello
Donatello, en Reeves kärrsköldpadda. Håll tummarna för att hans skalröta försvinner!

Sallad
Sallad, den spanska revbenssalamandern, som snart ska få ett nytt akvarium.


Kommentarer
Postat av: charlie

Gullisarna!

2009-08-18 @ 19:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0