Mätt så in i vassen

mat

Idag firade vi min härliga svärmor som behagat fylla hela 70 år!

Är det något släkten på min mans sida kan, så är det att laga mat! Jisses vad mycket underbart käk det fanns. Och jag åt... Och åt... Och för säkerhets skull åt jag lite till. Varför?!! Varför slutar jag aldrig äta i tid? Nu sitter jag här, mitt i natten, proppmätt... Urk...

Kalaset var trivsamt. Det spelades boule, krocket och någon slags hemmagjord vedtennis... Dispyterna i matcherna var många och det slängdes friskt med hårda ord. Av skratten från åhörarna att döma var nog grälen inte så allvarliga trots allt.

Själv avstod jag från spel och lekar. Jag fokuserade på ätandet... Urk... Jag förstår verkligen inte... Tror jag att det är sista gången jag får mat eller? Vad håller jag på med? Varför denna mängd?!! VARFÖR?!!

En av höjdpunkterna på festen var när min mans brorson Wille råkat kasta in en boll i vassen och lyckades hämta den genom att använda en surfbräda. Wille blev banne mig inte ens blöt! Respekt!

jagboulein i vassen

Kommentarer
Postat av: Annicka

Åh, vad fin du är när du sitter där på bryggan, I like it! :D

2009-07-19 @ 11:54:47
Postat av: Micke

Mat är aldrig fel om den är god.

Men som det sägs magen mättar före ögonen.

Men inte farao tänker man på det när man ser en sådan dukning.

Håller med föregående talare bra bild på bryggan.

Må väl o kram

2009-07-19 @ 12:43:44
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: emma

tack för rösten

2009-07-19 @ 12:52:39
URL: http://lifeupsidedown.blogg.se/
Postat av: idan

Fyndig rubrik du fick till där allt. ;) Fest med Sjöstrands kan inte innehålla annat än allt det som gårdagen innehöll. hehe. Ser fram emot lite jensen imorgon. /krocket-proffset.

2009-07-19 @ 22:21:10
URL: http://helajavlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0