LIKT EN SLÄNDAS SPRÖDA VINGE ÖGAT SKÄLVER

slända

En slända hälsade på hemma hos oss idag. Det är väldigt passande eftersom jag går och sjunger på Fred Åkerströms visa "Jag ger dig min morgon" flera gånger varje dag. En av textraderna i den visan lyder "Likt en sländas spröda vinge ögat skälver". En mycket vacker textrad, men hjälp så svår den låten är att komma ihåg!

Det skulle vara bra om låten hade lust att fastna i skallen eftersom jag ska sjunga den i stadsparken nu på måndag. Uj, uj, uj, vilka bestyr jag har haft med herr Åkerströms underbara visa. För inte nog med att texten är jätteklurig att komma ihåg. Dessutom är det så himla svårt att fatta när man liksom ska sjunga! Antingen kommer jag in för tidigt eller för sent, hela tiden. Frustrationen har ökat för varje rep.

Karin Bergfjord har försökt coacha. "Tänk inte för mycket, sjung bara. Det är texten som är viktig." Jo, jag förstår i teorin, men i praktiken är det fortfarande näst intill omöjligt. Så igår när vi repade och jag analyserade för tusende gången varför jag aldrig kommer in perfekt så sa Karin "Det vore lättare om du inte var så begåvad." Den ni! Hi, hi.

Det är jag, Karin Bergfjord och min pappa som ska framföra "Jag ger dig min morgon" och två andra dundermysiga låtar. Jag hoppas det går bra. Sländan är nog ett gott tecken. Jag hoppas det.

wistfjord

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0