KURATORN OCH JAG HAR EN HEMLIS

mina ögon
Jag är en knepig prick.
Det har jag vetat länge. Men det har blivit allt tydligare sedan ett par år. Man kan väl säga som så att min man inte har det alldeles lätt med mig där hemma. Och man kan även säga att jag inte har det alldeles lätt med mig själv. Mja... Så kan man säga.

Därför har jag börjat träffa en kurator. Och det är finemang! Alla borde träffa en sån. För det är ont om genomsunda människor där ute...

Kuratorn och jag försöker tillsammans lista ut varför jag är som jag är. Varför jag reagerar proportionslöst i olika sammanhang. Det är spännande, jobbigt och förhoppningsvis givande. Inte att reagera proportionslöst alltså! Utan att försöka lista ut varför... Öh... Ja... Äh.

Igår kändes det verkligen som om vi kom någonvart. Och det är ju bra. Problemet är bara att jag helst inte ska prata med min man om det. Ty det kommer bara att göra vår vardag förvirrad. Jag får prata om det sen, när jag och kuratorn kommit lite längre i vårt arbete. Men helst inte än...

MAAAHHH!!! Jobbigt... Jag vill ju så gärna berätta!!!

Kommentarer
Postat av: Anki

Intressant...Jag gick också till en kurator en gång...Men hon var verkligen dålig, samt att jag hade googlat henne på nätet och funnit att hon var aktiv inom moderaterna..Nehhruu...tänkte jag, dig gör jag slut med! Tihiii...

2009-01-21 @ 11:01:55
URL: http://ankis.blogg.se/
Postat av: NIKI

åååååååååh choklad i LOVE IT

2009-01-21 @ 11:16:46
URL: http://niczue.blogg.se/
Postat av: bela

ja. det är visst tragiskt och gällande miljötänk så tycker jag faktiskt att regeringen borde agera ännu hårdare.

t ex jag jobbar inom vården. där sorterar vi till en viss del glas och hårdplast men kartong och KOMPOST (den absolut nödvändiga) liksom far ner med vanligt avfall. det är förjävligt. tänk vilken ren värld vi hade kunnat haft om ALLA gjorde samma.

det kan inte vara så svårt med lite disciplin but I guess I was wrong..

2009-01-21 @ 12:03:13
URL: http://larvamasturbation.blogg.se/
Postat av: Nettan

Ja visst är det läbbigt med mask... Andra katter och hundar kan jag ge, men inte den där lille(eh store han väger 5,5 kg) kattrackarn. Har fått droppar till nacken nu så nu ska masken bort!



Låter knepigt det där, när man så gärna vill berätta men inte får/ska. Hoppas det löser sig till det bästa!

2009-01-21 @ 12:05:17
URL: http://abvl.blogg.se/
Postat av: Tessan

Ja det är gott med ungspannkaka, och en så enkel lösning när man varken orkar eller hinner laga något annat...



Kul att du tittade in i min blogg!

2009-01-21 @ 13:33:39
URL: http://lillatessi.blogg.se/
Postat av: Malin

ajajaja...inte bra! Lite skillnad på stress och bältros! Vad det än gäller som gör att du går till en kurator så är det kanon. Som su däger ALLA behöve rdet nångång, men få erkänner det! Gick själv hos en beteende vetare som hjälpte mig till många insikter! Kramiz M

2009-01-21 @ 22:16:58
URL: http://tidsoptimistens.blogg.se/
Postat av: Petra

svar: ja det kan man verkligen under, har bott i lägenhet i större delen av mitt liv och det finns alltid minst 1 sånn här kärring i varje område!!

i min förra lägenhet så höll kärringen under på att få något fel av att jag minsan spelade för hög musik...grejen va den att jag låg och sov till den volymen!! för att inte tala om tvättstugehäxor!!



kul att du träffat en bra kurator. träffade en grym kurator tidigare som hjälpte mig jätte mycket:)

2009-01-21 @ 22:29:06
URL: http://douglasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0