Inget dramatiskt institut för mig

Nu har jag fått besked om att jag inte kommit in på Dramatiska Institutets filmmanusutbildning. Det är väl tråkigt antar jag. Men jag är inte särskilt ledsen. Inte tom. Inte bedrövad. Inte arg. Inte besviken.

När jag öppnade kuvertet kändes det lite som när man skrapar en trisslott. Man hoppas, hoppas, hoppas. För kanske...

Sen blir det naturligtvis inget. Och då... Nä, vänta förresten! Jag tror jag blir mer besviken när jag inte vinner miljoner på triss än vad jag blev när jag läste det negativa beskedet från Dramatiska Institutet.

Inte så konstigt egentligen. Triss, och alla andra äckliga lotterier, har ju utformat sin marknadsföring så att vi ska tro att så fort man köper en lott blir man ekonomiskt oberoende. Man blir nästan lite förvånad när man inte får någon vinst. Dramatiska Institutet däremot, dom berättar från start att det bara är fyra personer vartannat år som kommer in på utbildningen. Inga falska bilder målas upp.

Tack Dramatiska Institutet! Dra åt skogen Triss och alla andra förbannade spel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0