ING-en är borta!

Igår tränade jag på Friskis och Svettis (jippi). Jag provade ett puls/bas-pass. Inte alls lika kul som Aerobics eller Danspass. Men svettig blev jag, så det var bra!

Senare på kvällen pratade jag och min man om träningen.

- Vad hette det du var på idag? Vad var det för "ing"? undrade han.

- Vad menar du med "ing"? frågade jag.

- Ja, men allt slutar ju på "ing", förklarade han.

- Öh. Det jag var på hette puls/bas. Annars brukar jag gå på Aerobics eller Danspass. Inget heter något med "ing" på slutet.

- Men, jo...

- Nej. De andra passen heter Box eller Spin... Vänta! Dom har tagit bort alla "ing"!

För ni minns väl att det hette Boxing och Spinning förut? Så även om min man var lite ute cyklade så hade han lite rätt också. "Ing-en" är borta! Vart har dom tagit vägen månne?

Det är ju nästan omöjligt att låta bli att ordvitsa lite. Om att "ingen" är borta liksom... Men jag ska motstå frestelsen.

Carenina Hjulning.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Undrar om ingen är borta för gott...

Eller om trenderna går i cykler så att allt om tio år heter ing igen.

Tja, det får vi väl se om tio år kan man tro...



Hoppas att de då skriver på svenska och lägger till ett ning i stället.

2009-01-15 @ 08:17:18
Postat av: Tobias

HAHAHAHA ja varför inte vänta två timmar? :D

2009-01-15 @ 09:22:34
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0