Trött och fet

trött

Nu är det segt hörrni... Det blir mer och mer trögt att gå upp på morgonen, trots ljusare tider.

Kan det bero på min nya livsstil? Eller, nu tog jag kanske i... Men jag har minskat mitt kaffeintag ordentligt. Kom på att det aldrig kan vara nyttigt att börja varje dag med jumbokoppen Hubert. Så nu får det räcka med den normala muggen Märta. Sen försöker jag att inte dricka mer kaffe under hela dagen. Förut blev det upp mot litern varje dag, nu är jag nere på 2,5 deciliter. Är det därför jag är trött nu?

Sen har jag slutat ta min kvällscigarett.
Och jag vet inte om det är därför, eller tack var det minskade kaffeintaget, men jag har inte drömt mardrömmar på drygt en vecka! Det är verkligen rekord!

Nu låter det som jag blivit värsta hälsomänniskan, men tro mig, det har jag inte. Ty fettet omsluter min lekamen likt boaormen runt sitt byte. Målmedvetet, förödande och icke särskilt klädsamt. Urk...


Kommentarer
Postat av: Eldflickan

Första tiden utan kaffe kommer du med största sannolikheten att vara jääääättetrött om det på minsta sätt liknar att sluta med socker när man varit sockerberoende ett bra tag. Jag var helt färdig första två veckorna sedan började enerin långsamt komma tillbaka allteftersom kroppen avgiftade sig.

2009-02-25 @ 09:56:59
Postat av: Fia

De säger att summan av lasterna är konstant, så hur tänker du kompensera det minskade kaffeintaget och den minskade rökningen?

2009-02-25 @ 22:00:42
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: anki

Kaffe innehåller antioxidanter och DET är nyttigt...så ju mer kaffe dessto mer...xidanter...!!

2009-02-26 @ 00:38:33
URL: http://ankis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0