Summan av lasterna är konstant

kaffe

I förra inlägget skrev jag om att jag är sååå duktig eftersom jag minskat mitt kaffeintag och dessutom slutat med kvällscigaretten.
En viss trötthet och känsla av att inte vara tillfredsställd har dock dykt upp i kropp och själ.

Fia skrev, klok som en tok, att summan av lasterna är konstant. För att bli en harmonisk människa måste jag således kompensera för de gifter jag nu missunnar min kropp.

Vad ska jag göra då?

Jag äter redan alldeles för mycket och onyttigt, så den konsumtionen får inte överdrivas mer. Hm... Jag tränar lagom enligt mig själv, har ingen lust att bli träningsnarkoman, låter skitjobbigt ju. Knark har aldrig varit min grej, ty min hjärna är tillräckligt osammanhängande i alla fall, tro mig. Mja...

Tips?!!

Kommentarer
Postat av: idan

Mörk choklad, 70% är perfekt. Speciellt marabou´s med hallon. Det räcker med en eller möjligtvis två bitar om man är riktigt sugen. Det och en kopp te är super framför tv:n vid niotiden. =)

2009-02-26 @ 10:02:39
URL: http://helajavlajag.blogg.se/
Postat av: Eldflickan

Mörk choklad helt klart som idan skrev!

Nötter. Frukt. Kanske inte låter så kul men ta bara tipset jag hittade i kokboken Jag vill ju bara se bra ut naken:



Honungsklibbiga nötter:

Cashewnötter (naturligtvis icke rostade, icke saltade osv)

Mandlar

Paranötter

Valnötter

Hasselnötter



Akaciahonung (rätt säker på att det går bra vanlig också) att ringla över nötterna.







Blanda olika nötsorter och torkad och/eller färsk frukt.



2009-02-26 @ 10:30:40
Postat av: anki

Missbruka män! Hehe...funkar ju inte när man är gift....Nejj...ta tebax kaffet!...Eller chailatte då...du vet; telatte...

2009-02-26 @ 14:37:17
URL: http://ankis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Musik är alltid bäst mot allt.

2009-02-26 @ 15:19:40
Postat av: Lisbeth

Önskar dig en god natt med underbara drömmar



kram Lisbeth

2009-02-26 @ 23:07:31
URL: http://vipelyckan.blogg.se/
Postat av: Barnens Hjältar

Tuggummi, skitbra ;-)

2009-02-27 @ 00:27:30
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0