PLASTIKOPERATIONER. Bu eller Bä?

Nu när jag har varit sjuk har jag haft en chans att förkovra mig i tv:s underbara utbud. (Jisses vad ironisk jag var där.) Huvdutemat har blivit plastikkirurgi. En del nödvändig, en del mindre nödvändig, en del totalt äckligt onödig.

En dags tv-tittande såg ut så här:

På ett program visades en vacker kvinna i femtioårsåldern. Seriösa doktorer injecerade någon lösning i kvinnans ansikte så att hennes nasolabiala veck försvann. "Åh, jag är fyrtio igen" konstaterade kvinnan.

Min åsikt: Usch så snedvriden uppfattning människan har om saker och ting. Bu för plastikkirurgi och dumma injektioner.


Nästa program handlade om ett litet barn som fötts med ett väldigt missbildat ansikte.
Den lilla flickan var tvungen att genomgå operationer för att över huvud taget kunna fungera, rent fysiskt. Nu, vid sex års ålder genomgick hon ytterligare operationer för att förhoppningsvis inte bli alltför mobbad i skolan. Men jisses, den tjejen lär inte klara sig undan mobbing, för hon såg verkligen ut som en omild variant av Quasimodo (vi säger att namnet stavas så...).

Min åsikt: Usch så snedvriden uppfattning människan har om saker och ting. Bu för plastikkirurgi och dumma injektioner. Hurra för bra och nödvändiga operationer som får människan att fungera.


Ett program som gick parallellt med programmet om Quasimodo-flickan handlade om en kvinna i trettioårsåldern som opererat bort båda sina bröst på grund av cancer.
Kvinnan hade nu en mycket ödmjuk inställning till kroppen och livet. Hon vägrade ha på sig sina fejktuttar. Inte för att det var ett officiellt ställningstagande, utan för att hon, som hon själv sa "inte hade några bröst längre". Att klistra på sig ett par fejktuttar kändes bara falskt och konstigt.

Min åsikt: Usch så snedvriden uppfattning människan har om saker och ting. Bu för plastikkirurgi och dumma injektioner. Hurra för bra och nödvändiga operationer som får människan att fungera.


Till sist, samma kväll, såg jag ett program om en kvinna i trettioårsåldern som på grund av tre graviditeter fått hängmage.
Hon var inte fet på något sätt. Magen hade bara tappat greppet och så även brösten. Kvinnan genomgick en lyckad bukplastik och hon opererade även in ett par silikoninlägg i brösten. Magen blev platt och "fin". Brösten såg ut som en porrstjärnas. Man fick se kvinnan sitta iklädd bikini vid en poolkant. Hennes tre barn hoppade och stojade. Kvinnan sa "Jag är bara så glad att kunna sitta här utan att magen hänger". Hon såg verkligen lycklig ut. Kvinnans man såg ännu lyckligare ut då han knappt kunde slita blicken från sin frus enorma bröst...

Min åsikt: Usch så snedvriden uppfattning människan har om saker och ting. Bu för plastikkirurgi och dumma injektioner. Hurra för bra och nödvändiga operationer som får människan att fungera. Och herregud vad jag vill ha platt mage!!!


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja det är en svår fråga. Men jag tycker nog att operara sig för att bli yngre inte känns ok. Sedan har man en missbildning så är det helt ok. Hon med häng magen jo men ok om hon mår bättre av det så är det ok men varför pumpa upp brösten till en porrstjärnas storlek det fattar jag inte.

Summan av kardemumman är att det inte är så lätt det här med plastik operationer.

Tjing

2009-02-20 @ 14:42:45
URL: http://lofgrens.blogg.se/
Postat av: Joakim

WIIIE! :D:D Gud vad kuuul! Det ska bli såå roligt att börja jobba med det! :)

2009-02-20 @ 15:12:49
URL: http://laang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0