Godisproportioner

Jag har kommit på en sak!

Jag äter mycket godis. (Jag äter mycket av allt, men det är en annan sak) Ofta är det smågodis. Det är ju så praktiskt att få plocka vilka smaker man vill.

Att köpa en stor chokladkaka, det är ju korkat. Dom är ju hur stora som helst! Vem proppar i sig en sån?!! (Nog för att jag kan, nog för att jag gjort det...)

När jag köper smågodis så blir det ofta en rejäl påse. Lätt fyra hekto. Smask, smask. Inget konstigt med det. Sen har man en skaplig godiskoma.

Men vänta nu! En stor chokladkaka väger 2 hekto. Min smågodispåse väger 4 hekto... Då skulle jag kunna äta två chokladkakor istället för godispåsen! Det är ju sjukt! Ingen vettig människa proppar i sig två stora chokladkakor!

Denna aha-upplevelse infann sig i min hjärna i kassan på Willys i förrgår.

Så härmed har jag och min man beslutat oss för att det inte ska bli något mer "smågodis". För tydligen tappar vi vårt sinne för proportioner när vi äter smågodis, men vi tänker mer sunt när vi käkar färdigförpackat godis.


Kommentarer
Postat av: Elin

samma här, fast jag har nästan alltid en chokladkaka i skafferiet så att jag kan ta mig "en rad" till efterrätt :)

2009-12-22 @ 08:06:17
URL: http://blogg.undrentide.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0