Tillfällig sinnesklarhet

Idag avbokade jag min konsultationstid som jag hade inbokad på en plastikklinik. Just nu, idag, denna sekund, känner jag att det inte finns tid och plats för korrigeringar av min kropp. Magen och brösten får hänga bäst dom vill. Jag har inte tid!

Och med det menar jag inte att jag är stressad och har fullt upp varje sekund. Nej då. Jag skulle säkert ha möjlighet att klämma in konsultationen rent klockmässigt. Men jag har inte tid i hjärtat och hjärnan.

Jag vill fokusera på familjen, djuren, teatern och snart måste jag engagera mig i jobbet.

Jag har läst ett par bloggar på sistone. Kolla in dom om ni vill. kissies.se och amandavardet.blogg.se

Jag tror att dessa bloggar har del i mitt beslut att för tillfället ignonera missnöjet med min kropp. De här bloggerskorna är så ytliga så jag kräks! Det gör mig ledsen och förbannad. Båda bloggerskorna (som dessutom tjänar pengar på det här) är förebilder för tusentals tjejer i Sverige. Tjejer som vill vara precis som dom. Kaxiga, egoistiska, kroppsfixerade och ytliga. För dessa drag är allt bloggerskornas offentliga personligheter består av.

Läsningen av dessa bloggar plus en skön sommar med min familj, oro över sjuka husdjur, roliga resor och lite annat smått och gott har gjort att jag faktiskt inte bryr mig så förfärligt mycket om min bristningstäckta hängmage. Det är ju bara skalet liksom... Eller, jag vet inte. Jag vet inte, och jag bryr mig inte. Utan att analysera för mycket, tar jag helt enkelt tacksamt emot denna tillfälliga sinnesklarhet.

Kommentarer
Postat av: Eldflickan

Go Jenny. Man ska inte läsa bloggar som ytliga bimbos skriver eftersom man då bara börjar leta fel hos sig själv. Been there done that, got the t-shirt and dont want to go back och ändå gör jag det. Suck.

2009-08-05 @ 20:36:05
Postat av: pappsen

Vackert så Jenny!

2009-08-06 @ 09:48:26
Postat av: Joakim

Håller helt med dig om kissies, och den andra bloggen. Dom är sjuka, jag blir provocerad, ledsen och arg. Fyyy!!! Bajs på dom!



Och Jenny, du duger helt som du är. Och om du nu skulle ha några komplex för din kropp, vilket du inte borde ha så ska du komma ihåg att du har många andra talanger som ingen annan skulle kunna ha!

2009-08-06 @ 20:26:44
URL: http://laang.blogg.se/
Postat av: Tissematte

OJ! Vilken tur att du "nyktrade" till. Du som är så fin!!!

Bort med alla konstiga/konstlade kvinnoideal.

Lätt att säga till andra, men VÄLDIGT svårt att själv ta till sig.Det borde finnas stödföreningar.

"Vi som tillåter oss en kall öl".eller "Visst är det himmelriket med en tårtbit på kalas"

2009-08-08 @ 18:36:45
Postat av: Micke

Bra sagt.

Må väl o kram.

2009-08-08 @ 21:45:04
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: anki

Nej, men herre gud vilka plastiga bloggar, - stackars tösabitar, hur ska det gå för dem ? Vore jag deras mamma skulle jag skicka dem på scoutläger !! : )..

Ja, bloggarna var sannerligen avskräckande, och om du frågar mig, inte värda att läsa heller..!!

2009-08-09 @ 20:58:38
URL: http://ankis.blogg.se/
Postat av: Therese

Puh och Hurra!

2009-08-10 @ 23:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0