SMASK

Thomas och mat

Jag vet inte hur många gånger jag lagat ett varmt mål mat efter recept. Det  var väl vid de där tillfällena på hemkunskapen i högstadiet kanske. Annars minns jag inte en enda gång. Därmed inte sagt att det aldrig hänt!

Min man däremot, han bläddrar förnöjsamt i de recepttidningar som olika företag tycker om att ge oss. Och inte nog med att han bläddrar i dom, ibland lagar han något från dom! Som Pastagratängen med haloumiost som syns på bilden till exempel.

Och gott blir det ju!

Jag förstår inte min man, men jag gillar det han gör...

Kommentarer
Postat av: Zurpuppa

Mumsigt!

2009-08-17 @ 15:59:02
Postat av: idan

Den vill jag med laga, har rivit ut receptet! (det kanske kan vara en släktgrej, vad vet jag?)

Blev det så gott som man kan tro? :)

2009-08-17 @ 16:59:56
URL: http://helajavlajag.blogg.se/
Postat av: Jenny Penny Snigelslemmy

Gratängen var supernajs! Så fick vi käk två dagar i rad. Det är aldrig fel!

2009-08-17 @ 18:46:06
URL: http://wistbacka.blogg.se/
Postat av: Annicka

Alltså...kan man få receptet? Jag ääääälskar haloumi!

2009-08-18 @ 15:39:03
Postat av: Thomas

Varsågod Annicka,



Pasta (kokt)

Rödlök, zucchini (stekt)

Halloumiost (tärnad och stekt)

Tomatsås (färdig köpt eller egenlagad)

Körsbärstomater (delade)

Spenat (färska blad)

Riven ost (mozzarella)

(Vitlöken hoppade vi över)



Blanda allt och stoppa in i ugnen (225grader) tills det är klart (eller 10 minuter).



Ida,

jupp. Det var helt fantastiskt!!!

2009-08-18 @ 20:10:52
Postat av: Matte Hellcore

Tack för receptet...lätt att jag också ska prova detta!!

2009-08-18 @ 23:39:01
Postat av: Annicka

Tack Thomas för receptet! "Snålvattnet" rinner redan...

2009-08-20 @ 14:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0