Höstens måsten

jag

Tisdag 08:37

Hösten har dragit igång.
Skolan har börjat, jobbet har börjat, det är tidiga morgnar och trötta kvällar...

Mycket att göra på lite tid. Ändå tycker jag mig tydligen ha tid att sköta en låtsasfarm på Facebook i stället för att förebereda eftermiddagens dramalektioner. Det är en märklig prioritering.

Jag tycker mig tydligen också ha tid att skriva ett meningslöst inlägg i bloggen i stället för att göra rent i mössens burar. Det är en märklig piroritering.

Och tydligen så bara måååste jag surfa runt på samma sidor på nätet flera gånger i stället för att se de musikalfilmer jag ska studera för att kunna ta fram material till musikallinjen. Mycket märklig prioritering.

Jag tar sekunder, minuter, till och med timmar, från min tidsbank och gör värdelösa saker istället för det jag borde. För höstens alla måsten drabbar mig som de där magneterna som är vända åt fel håll och hålls mot varandra. Jag vill inte, vill inte, vill inte!!!

Fast egentligen har jag inte har ett smack emot måstena i sig. Jag gör gärna rent i mössens burar. Att förbereda lektioner känns bara skönt. Jag älskar att se musikalfilmer. Det är bara det att... det just är måsten.

Ta dig i kragen Jenny! Få något vettigt gjort nu!

Ja, ja... Sluta tjata...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0