Grönt och skönt piano

För ett par veckor sen fick jag ett grönt piano. Ett gammalt härligt spektakel som använts som undervisningsinstrument på Kulturskolan i Katrineholm.

Nu är det ju liksom inte bara att ta pianot under armen och bära hem det... Nä, det krävs lite mer muskler än så.

Idag hade vi äntligen både kärra och tillräckligt med muskelkraft för att lyckas transportera pianot från Kulturskolan till Mårdstigen.

piano
Jens Österberg, Thomas Sjöstrand och Jonny Sjöstrand bar tappert pianot nedför alla trappor på Kulturskolan och upp på släpet. Själv stod jag mest och var orolig och höll för öronen. (Jag gör så när jag tror att nåt ska gå på tok.) Min bror Jens stod också bredvid och inspekterade, fast det syns ju inte här...

pianokatt
När pianot stod på plats i vårt hem upptäckte katten Lisa att ett piano är en möbel som låter när man går på det. Otäckt... Mycket otäckt...

Kommentarer
Postat av: Matte Hellcore

Ha, ha...schysst färg!!

2009-08-22 @ 23:18:03
Postat av: Micke

Jadu pianon är otympliga flyttsaker brrrr

Har gjort det två gånger.

Kram Micke

2009-08-23 @ 20:59:32
URL: http://pappamicke.blogg.se/
Postat av: Thomas

Om jag inte visste det tidigare så vet jag nu att pianon är tunga... ;)

2009-08-24 @ 15:06:08
Postat av: idan

Snyggt! Ikväll är det sista avsnittet. ;)

2009-08-24 @ 15:53:40
URL: http://helajavlajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0