JULFÖRGIFTAD

Nu är det dags att påbörja avgiftning! Under ett par dagars tid har kroppen fått stå ut med choklad, fett, salt, socker, alkohol och stress. Nu ska man försöka få kroppen att åter bli normal.

Det är helt sjukt vad vi utsätter oss för under julhelgen. Rena rama självplågeriet. Och visst kan vi säga att all mat vi proppar i oss är god, att det är så hääärligt med julbordet och allt annat. Men jag tycker knappast vi ser nöjda ut när vi flåsar i tv-soffan och paltkoman är i full blom. Resåren spänns i midjan och man tänker "varför...?".

Så.... nu ska jag var snäll mot min kropp. Snäll, snäll, snäll. Och jag ska försöka att inte röra askarna med choklad som finns lite överallt i mitt hem. Inte röra... Fy, fy... Snäll var det. Japp.
tjock tant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0